liifeofebba

Vikten av rätt sorts marknadsföring

Under 2016 startades det cirka 70 000 företag i Sverige. 

Enligt statistik sätts vart tredje i konkurs inom tre år, vilket om man räknar på ovanstående siffra blir cirka 23 000. Det är galet många. Jag lever efter "syns du inte, finns du inte" när det gäller företagande - och för att ta plats på en marknad eller skapa en ny så krävs det marknadsföring. I dagens samhälle finns det oändligt många sätt att marknadsföra sig på. Vi ser det överallt i olika former: när vi går till och från tuben, när vi är i matbutiken, när vi går på stan och när vi surfar på internet. Jag upprepar: vi ser det överallt.  

Alla forum passar såklart inte alla företag att marknadsföra sig på, utan det gäller att hitta de plattformar som passar just dig. När vi drev MinuteVideo valde vi Linkedin som vår främsta plattform, vilket gjorde att vi skiljde oss från de andra som drev UF-företag. Just för att där får inläggen galet stor spridning när man taggar rätt saker och rätt personer, samtidigt som det sprids när andra gillar ditt inlägg. 

Om jag skulle vetat att Easytryck fanns under UF-tiden skulle jag definitivt använt mig av dem (det är också dem jag skriver denna text ihop med). De har nämligen en mängd olika produkter som de dessutom hjälper dig att personifiera! Jag tänker på alla mässor vi ställde ut på. Då skulle jag tryckt upp vår logga på vattenflaskor som vi kunnat ge till alla prospekt som kom förbi vår monter, samma gällande pennor och godis. Listan kan göras lång. Detta är saker som kanske inte låter jätteattraktivt, men som faktiskt är väldigt smart. För när folk vandrar runt på en mässa och ser folk dricka vatten med "MinuteVideo" på kommer deras undermedvetna börja fundera på vad det är. 

 

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas